historia firmy

THE GROUP

wszystko zaczęło się w latach 60.

pierwszy włoski producent automatów vendingowych

 

 

 

historia firmy

od skromnych początków do międzynarodowego sukcesu


Lata 60. - Prosta maszyna na gumy do żucia

Lata 60. - Prosta maszyna na gumy do żucia

Pierwszy automat na gumy do żucia był następstwem biznesu odlewniczego Aldo i Giuliany Majer prowadzonego na obrzeżach Mediolanu. Odlewano tam głowice cylindrowe do Alfy Romeo, pedały dla legendarnego skutera Vespa oraz komponenty do maszyn do pisania Olivetti. Jednak Aldo Majer nieustannie szukał pomysłów dla rozszerzenia swojej działalności, dlatego zdecydował się zrealizować pomysł swojego przyjaciela.
Tym przyjacielem był Angelo Mangiarotti, młody architekt, który wkrótce stał się jednym z najlepszych włoskich projektantów wzornictwa przemysłowego. Wynikiem tej współpracy było arcydzieło mechanicznej prostoty, które przetrwało w pamięci wielu jako potężna ikona włoskich lat sześćdziesiątych. Tak narodziło się Rheavendors. Do 1962 roku był to pierwszy włoski producent oferujący system automatów vendingowych oferujący zimne oraz ciepłe napoje rozpuszczalne oraz pakowane przekąski. 


Lata 70. - Rytuał picia kawy

Lata 70. - Rytuał picia kawy

Wraz z rozwojem oferty Rheavendors pojawił się pierwszy automat na kawę ziarnistą z wbudowanym młynkiem, a marka skoncentrowała się na podstawowych zasadach designu, innowacji oraz niezawodności, które zdefiniowały jej sukces od samego początku.
Zarówno rynek vendingowy jak i świat designu zgodnie twierdziły, że Rhavendors rozwija się w energicznym tempie, a w międzyczasie nowojorska MoMA zdecydowała, że automat E410 Bruno Morassutti’ego zasługuje na miejsce w stałej kolekcji muzeum. Intuicja Aldo Majera okazała się być bezkonkurencyjna. Koncepcja automatycznej sprzedaży była strzałem w dziesiątkę w świecie, który był w coraz większym pędzie i wymagał, aby przerwa na kawę była zarówno częstsza jak i bardziej wydajna. Nie ma lepszego rozwiązania niż maszyna, która zajmuje minimalną ilość miejsca, wygląda wspaniale i daje pracownikom możliwość pogawędki przy filiżance dobrej kawy. 


Lata 80. - Automatyczna sprzedaż nie jest bezosobowa

Lata 80. - Automatyczna sprzedaż nie jest bezosobowa

Rheavendors nadal się rozwijało, rozwijała się też włoska kultura picia kawy, tak wszechobecna w dzisiejszych czasach. Niektórzy nie pamiętają już jak w późnych latach 80. łatwiej było znaleźć dobre włoskie espresso w pomieszczeniu socjalnym francuskiej fabryki niż w paryskiej kawiarni.
W latach 80. firma przeprowadziła ekspansję terytorialną porównywalną jedynie z ich własnym kawowym menu. Rheavendors jako pierwsze przedstawiło koncept koktajli kawowych takich jak MoccaCino® czy latte macchiato. Było również pionierem w akcentach godnych włoskich baristów, jak posypanie cappuccino szczyptą kakao, odrobina mlecznej pianki, która zmienia espresso w macchiato.
Tym, którzy uważali, że automatyczna sprzedaż musi być bezosobowa Rheavendors udowodniło, że są w błędzie.


Lata 90. - Ponadczasowy design

Lata 90. - Ponadczasowy design

Nieprzypadkowo Angelo Mangiarotti zaprojektował pierwszy automat Rheavendors w latach sześćdziesiątych. Można to uznać za znak. W kolejnych dziesięcioleciach Rheavendors kontynuowało współpracę ze światowej klasy projektantami, którzy realizowali wizję nieskazitelnego designu i najnowocześniejszej technologii. Wprawdzie nie powinno oceniać się książki po okładce, ale dlaczego świetna książka nie miałaby mieć pięknej okładki.
Rheavendors zaprasza swoich klientów do oceny maszyny przez pryzmat eleganckiej obudowy, która jest istotą dobrego designu: wizualnie przekazywać połączenie nowoczesnej technologii oraz jakości serwowanych napojów. To podejście, unikalne w świecie vendingu, zdefiniowało historię firmy i trwa do dziś. Lista projektantów, z którymi współpracowało Rheavendors mówi sama za siebie: Michele De Lucchi, Angelo Micheli, Massimo Iosa Ghini, Ferruccio Laviani, Angelo Mangiarotti, Bruno Morassuti, Franz Bergonzi, Well Design i Luan Peter Hasnay.


Początek millenium - Spojrzenie w przyszłość

Początek millenium - Spojrzenie w przyszłość

Zrównoważony rozwój oznacza działanie etyczne w teraźniejszości, które nie będzie miało negatywnego wpływu na przyszłość. Przestrzeganie przepisów UE jest tylko jednym z aspektów tego podejścia. W 2008 roku grupa Rheavendors stworzyła Social Accountability Statement zmieniając strukturę i jawność polityki istniejącej w firmie. Tym samym zobowiązała się do przestrzegania międzynarodowych standardów pracy takich jak bezpieczeństwo pracy czy prawo do godnego wynagrodzenia i stale dąży do ich ulepszania.
Nasze zobowiązanie do zmniejszenia oddziaływania na środowisko obejmuje cały łańcuch wartości, od projektu do produkcji do dystrybucji do ewentualnej utylizacji. Chcemy to osiągnąć projektując bardziej energooszczędne urządzenia, poprzez wybór materiałów i zasobów, które mogą być ponownie wykorzystane oraz zmniejszenie masy i rozmiarów naszych maszyn w celu optymalizacji opakowań, a co za tym idzie, transportu.


Przyszłość jest teraz

Przyszłość jest teraz

Rheavendors nigdy nie zadowalało się zwyczajnym dążeniem z duchem czasu, nasza wizja i ponadprzeciętne umiejętności pozwalały go wyprzedzać. Wygląd naszych maszyn został odświeżony na początku nowego tysiąclecia. Jednak naszym celem pozostały główne zasady vendingu: łatwość obsługi, dobry design oraz jakość produktów jak i nieskomplikowana instalacja i konserwacja. Wyzwaniem na przyszłość jest poprawa wszechstronności maszyn, aby służyły zarówno do wydawania napojów i przekąsek oraz całych posiłków. Wytworzy to dodatkową presję udoskonalania urządzeń, które będą musiały uwzględniać nowe formy płatności takie jak rozpoznawanie twarzy czy skanowanie linii papilarnych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom niezawodności tworzymy nową generację automatów, jak Luce X2 Touch TV, czy najnowsze Luce Zero.